سرگذشتی جذاب از جنس موسیقی محلی و آهنگ

خوانندگان سنتی (یا نوازندگان یا داستان نویسان) کسانی هستند که هنر خود را به طور غیررسمی، در چهارچوب خانواده، قبیله، جامعه یا گروهی نزدیک دیگر آموخته اند. بسیاری از آهنگ‌های سنتی برای نسل‌ها در یک خانواده یا گروه عامیانه خوانده شده‌اند، و گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را به مکان‌هایی مانند بریتانیای کبیر، اروپا یا آفریقا ردیابی کرد. در برخی مواقع این آهنگ توسط یک فرد ساخته می شد، اما ممکن است آن نویسنده دیگر شناخته نشده باشد. بیشتر آهنگ‌های محلی در طول زمان تغییر می‌کنند، زیرا از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند و انواع مختلفی ظاهر می‌شوند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی موسیقی محلی و آهنگ بپردازیم. همچنین میتوانید با پیوستن به ما از زیباترین و جدیدترین آهنگ های خوانندگان زن لذت ببرید …

در برخی زمینه‌ها، آهنگ‌های سنتی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره هستند و آهنگ‌های خاصی برای همراهی با فعالیت‌های خاص مرتبط با کار، جشن‌های مذهبی یا مناسبت‌های اجتماعی اجرا می‌شوند. تصنیف‌های انگلیسی-آمریکایی اغلب داستان‌های احتیاطی و درس‌های اخلاقی ارائه می‌دهند و به زنان جوان در مورد وسوسه‌ها و به مردان در مورد نیرنگ‌های هشدار می‌دهند. کانکس‌های دریایی و آهنگ‌های راه‌آهن می‌توانند بار کارهای معمول را کاهش دهند و ریتمی را فراهم کنند که به کارگران کمک می‌کند تا به عنوان یک تیم عمل کنند. لالایی ها مادر و فرزند را به هم پیوند می دهند.

هلن هارتنس فلاندرز در آغاز سال 1929، زمانی که اولین آهنگ محلی خود را از دوروتی کانفیلد فیشر هموطن خود در ورمونتی جمع آوری کرد، سی سال از زندگی خود را وقف یافتن و ضبط هزاران آهنگ محلی و تصنیف کرد که توسط خوانندگان سنتی از ورمونت و دیگر ایالت های نیوانگلند اجرا می شد. در این آرشیو آهنگ های قدیمی خوانندگان زن نیز وجود دارد.

جان ا. در طول دهه‌های 1930 و 1940، با پسرش آلن (و همچنین با همسر اولش، بس، و بعدها همسر دومش، روبی) یک دستگاه ضبط را در سراسر جنوب حمل کرد. لومکس ها از مزارع و مزارع، حیاط مدارس و کلیساها، کلوپ ها و زندان ها بازدید کردند. پدر و پسر با همکاری یکدیگر و جداگانه، تصنیف‌های گاوچران، آهنگ‌های کاری، آهنگ‌های مذهبی، آوازهای میدانی، بلوز و بسیاری دیگر از اشکال بیان سنتی را ضبط کردند. آنها کلکسیونرهای خستگی ناپذیری بودند که استعداد عجیبی در یافتن خوانندگان سنتی با رپرتوارهای بزرگ داشتند.

فرانسیس دنزمور، هلن هفرون رابرتز، ویلارد رودز و دیگران با انگیزه‌هایی مشابه انگیزه‌های دیگر قوم‌نگاران، موسیقی بومی آمریکا را مستند کردند، از ترس اینکه سرخپوستان آمریکایی آواره شده از سرزمین‌هایشان نیز در خطر از دست دادن فرهنگ خود باشند. ضبط صدا به ویژه برای این اثر مهم بود، زیرا متون آهنگ هندی اغلب نه از کلماتی که در زبان گفتاری خواننده یافت می‌شود، بلکه از واژگان، هجاهای غیرواژه‌ای، مانند hey یا na ، تشکیل می‌شوند که در قالب الگوهای شکل‌گرفته از زبان، ژانر آهنگ، قرار می‌گیرند.

ملاحظات موسیقی از سال 1976، زمانی که مرکز فولکلایف آمریکا ایجاد شد، مجموعه‌های آرشیو مردمی، هم از نظر تعداد اقلام و هم از نظر وسعت پوشش، به‌طور چشمگیری رشد کرده است و طیف وسیعی از عبارات عامیانه را در بر می‌گیرد. اما فعالیت امضایی در اتاق مطالعه فولکلایف مرکز، جایی که محققان برای استفاده از این مواد به آنجا می آیند، شامل گوش دادن به آهنگ های طلایی از خوانندگان زن و مجموعه های بی نظیر موسیقی و آهنگ محلی  است که عمدتاً در این زمینه از ایالات متحده و سراسر جهان ساخته شده است. محققان می‌آیند تا اجراهای سنتی تصنیف‌های انگلیسی-آمریکایی یا بلوز آفریقایی آمریکایی، آهنگ‌های کاری و موسیقی کلیسا را ​​بشنوند و مطالعه کنند. آنها به آهنگ های راه آهن، آهنگ های گاوچران گوش می دهند، آهنگ های معدنچیان زغال سنگ، و شعارهای دریایی، یا موسیقی بومیان آمریکا از قبایل سراسر آمریکای شمالی. آنها موسیقی سنتی آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی، خاورمیانه، اروپا، آسیای جنوبی، اقیانوس آرام و سایر نقاط جهان را مطالعه می کنند.

دیدگاه خود را بگذارید