مهمترین تفاوت های بین کلاس آنلاین آموزش گیتار و آموزش گیتار الکتریک بصورت حضوری چیست ؟ کدام بهتر است ؟

گیتار یکی از سازهای مورد علاقه جوانان به شمار می‌رود که در چند نوع از جمله گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک می‌توانید آن را بخرید. هر کدام از این گیتارها، زیرمجموعه متنوعی دارند که همین موضوع باعث شده است تا دنیای گیتار غیرتکراری و جذاب باشد.

یادگیری گیتار نسبت به سازهای دیگری مانند ارگ، پیانو، پرکاشن و غیره سخت‌تر است. برای این که در نواختن گیتار موفق باشید، اول از هر چیزی باید علاقه فراوانی به آن نشان دهید. چون سخت بودن یادگیری گیتارهای الکتریک و آکوستیک، ممکن است شما را تا حدی دلسرد کند.

البته نحوه آموزش گیتار الکتریک، انتخاب استاد گیتار، وجود مشوق و مواردی مشابه نیز تاثیر زیادی روی روند یادگیری گیتار دارند که راجع به آن‌ها در بخش‌های بعدی صحبت خواهیم کرد.

آیا قاعده خاصی برای یادگیری گیتار الکتریک وجود دارد؟

برای یادگیری گیتار الکتریک قاعده و قوانین خاصی وجود ندارد. علاقمندان به این ساز می‌توانند حتی بدون نیاز به استاد و معلم، یادگیری گیتار الکتریک را به پایان برسانند. البته بدون شک خودآموزی شما را نمی‌تواند به یک گیتاریست حرفه‌ای تبدیل کند.

بنابراین باید در نظر بگیرید اولویت شما زمان یادگیری گیتار الکتریک چیست؟

اگر می‌خواهید به نحوی نواختن این ساز را یاد بگیرید که کاملا روی آن تسلط داشته باشید، بهتر است از یک مدرس گیتار الکتریک کمک بگیرید.

اما اگر هدفتان از یادگیری وقت‌گذرانی و سرگرمی است، می‌توانید با آموزش‌های بدون مدرس نیز تا حدی پیشرفت کنید.

آیا گیتار الکتریک سخت است؟

یادگیری هر سازی، سختی‌های خاص خود را دارد. اما اگر از یک مدرس گیتار برای نواختن آن کمک بگیرید، این سختی‌ها به حداقل میزان خود خواهد رسید.

همچنین باید در زمان آموزش گیتار الکتریک، صبور باشید. چون سطح یادگیری هر کسی با شخص دیگر متفاوت است و همین موضوع باعث می‌شود که یکی ساز گیتار برقی را در بازه زمانی کمتر و دیگری آن را در مدت زمان طولانی‌تری آموزش ببیند.

شرکت در کلاس‌های آموزش گیتار الکتریک

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید، سطح اطلاعات خود را راجع به گیتار الکتریک بالا برده‌اید و از علاقمندی خود به این ساز مطمئن شده‌اید، وقت آن رسیده است که در کلاس‌های تدریس آن شرکت کنید.

بد نیست بدانید که هزینه‌های ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آموزشی گیتار الکتریک در شهرهای مختلف، متفاوت است. خیلی افراد ممکن است نتوانند از پس این هزینه‌ها برآیند و در این کلاس‌ها شرکت کنند.

شاید با خود بپرسید چاره چیست؟

در پاسخ به این سوال باید به کلاس‌های تدریس آنلاین گیتار الکتریک اشاره کنیم.

خوشبختانه این روزها آنقدر دسترسی به اینترنت آسان شده است و هزینه کمی را به خود اختصاص می‌دهد که خیلی از افراد، امور مربوط به کار، تحصیل و آموزش خود را بدون حضور در محل و از طریق اینترنتی انجام می‌دهند.

اما برای این که بهتر و دقیق‌تر از تفاوت میان این دو روش آموزش گیتار الکتریک مطلع شوید، در زیر هر یک را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد.

کلاس آنلاین گیتار الکتریک

کلاس‌های آنلاین مزیت‌های بسیاری دارند. از جمله:

  • شرکت در این کلاس‌ها می‌تواند بدون توجه به محدودیت مسافت انجام شود. ممکن است شخصی در یک شهر باشد و بخواهد با یک استاد مشهور در شهر دیگر آموزش گیتار برقی را پشت سر بگذراند.

در این بین لازم نیست با سختی‌های بسیار و با هدر دادن زمان، از شهری به شهر دیگر سفر کند. تنها کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشد تا بتواند به صورت آنلاین از مدرس گیتار الکتریک مورد نظر آموزش‌های لازم را دریافت کند.

  • در روش آموزش مجازی، لازم نیست برای آموزش گیتار الکتریک یک ساعت مشخصی تعیین شود. چون در آموزش‌های آنلاین اولویت با فرد یادگیرنده است و هر زمانی که او تمایل داشته باشد، زمان برگزاری کلاس مشخص خواهد شد.
  • صرفه‌جویی در زمان، از دیگر مزایای شرکت در کلاس‌های آنلاین گیتار برقی است. چون هنرجو دیگر زمان ارزشمندی را که می‌تواند صرف یادگیری کند، برای رفت و آمد به کلاس تدریس گیتار برقی از دست نخواهد داد.
  • همانطور که گفته شد، هزینه ثبت نام و شرکت کردن در کلاس‌های بهترین مدرس گیتار به صورت مجازی، بسیار کمتر از هزینه ثبت نام و شرکت کردن در کلاس آموزشگاه‌های حضوری است. پس با شرکت در کلاس‌های تدریس آنلاین گیتار می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.
  • برخلاف کلاس‌های حضوری و عمومی که اجبار بر یادگیری درسی در بازه زمانی مشخص است، در کلاس‌های آموزش گیتار الکتریک هیچ محدودیت زمانی نخواهید داشت. هنرجو می‌تواند تا هر زمانی که آموزش بخش مشخصی را تمام نکرده و مسلط به آن نشده است، دست نگه دارد.

کلاس حضوری گیتار الکتریک

تا چند سال گذشته، هنوز آن طور که باید و شاید اینترنت میان مردم جا نیفتاده بود. برای همین شرکت در کلاس‌های آموزشی اغلب به صورت حضوری انجام می‌شد.

خوبی کلاس‌های آموزش گیتار برقی به صورت حضوری این بود که هنرجوها به علت حضور فیزیکی استاد گیتار الکتریک احساس مسئولیت‌پذیری بیشتری می‌کردند.

اما خوشبختانه این روزها آنقدر فناوری ارتباطات پیشرفته شده است که کلاس‌های آنلاین با تصویر مدرس برگزار می‌شود و این کاستی در کلاس‌های غیرحضوری دیگر حس نخواهد شد.

مراحل یادگیری گیتار الکتریک

خیلی از افراد قبل از ثبت نام در کلاس آنلاین گیتار، قصد دارند بدانند که قرار است چه چیزهایی را در طول دوره کلاس آموزش ببینند.

برای همین، مراحل یادگیری گیتار الکتریک را مختصر و مفید توضیح داده‌ایم. پس توصیه می‌کنیم مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید.

  • اولین مرحله یادگیری گیتار، شناساندن ساز و اجزای آن به هنرجو است. در این مرحله تمامی پیچ‌های کوک، فرت بورد، جک ورودی، ولوم و تن، پیکاپ سلکتور، نشانه‌های فرت بود و غیره به هنرجو آموزش داده می‌شود.
  • در مرحله دوم، چگونگی خواندن نت‌ها و آکوردها به هنرجو آموزش داده می‌شود که این مرحله یکی از مراحل سخت آموزش گیتار الکتریک است.
  • مرحله سوم، مرحله یادگیری ریف‌های آسان است. البته لازمه گذراندن این مرحله از تدریس گیتار برقی، داشتن انگشتانی نرم است.
  • چهارمین مرحله به یادگیری آکوردهای دسته باز اختصاص پیدا می‌کند. در این مرحله اکثر آکوردها به هنرجو آموزش داده می‌شود.
  • یادگیری تکنیک Strumming، مرحله پنجم یادگیری گیتار الکتریک است. در صورتی هنرجو این تکنیک را خوب یاد خواهد گرفت که مرحله چهارم آموزش‌ها را به خوبی پشت سر گذاشته باشد.
  • در مرحله ششم لازم است تا برنامه تمرینی مشخصی برای هنرجو در نظر گرفته شود. مطمئنا می‌دانید که تمرین و ممارست هر چه بیشتر، به یادگیری بهتر کمک خواهد کرد.

از دیگر مطالب آموزشی که در کلاس‌های آنلاین ارائه می‌شود، چگونگی کوک کردن گیتار، نحوه گرم کردن انگشتان، چگونگی نگهداری صحیح از گیتار الکتریک و غیره خواهد بود. البته باید بگوییم هر استادی ممکن است روش تدریس متفاوتی را در پیش بگیرد.

تدریس گیتار الکتریک با محمد شیخ قاسمی

در کشور ما تعداد مدرسان گیتار الکتریک زیادی به سبک‌های مختلف آموزش، مشغول تدریس حضوری و آنلاین هستند. اما اگر دنبال بهترین مدرس گیتار الکتریک هستید، انتخاب شما باید محمد شیخ قاسمی باشد.

این مدرس نزدیک به 14 سال در دنیای آموزش گیتار الکتریک سابقه دارد و خوشبختانه در حال حاضر هنرجویان غیرحضوری نیز قبول می‌کند تا بتوانید از کلاس‌های آنلاین او نهایت استفاده را ببرید.

محمد شیخ قاسمی انتخاب اول کسانی است که دوست دارند در مسیر تبدیل شدن به یک گیتاریست حرفه‌ای گام بردارند.

برای ثبت نام و یا مشاوره فقط کافی است به سایت استاد محمد شیخ قاسمی مراجعه کنید یا فرم ثبت نام کلاس آموزش گیتار پر نمایید

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

دیدگاه خود را بگذارید